19. maaliskuuta 2012

Tulevaisuus, mutta missä?

Ei tainnu meikästä tulla seuraavan Angry Birdsin tekijää. Hain nimittäin tuommoiseen työkkärin ohjelmaan, missä haetaan ja koulutetaan uusia tekijöitä pelialalle. Nyt on kolme viikkoa kulunut haun päättymisestä eikä vastausta ole kuulunut.

Ei varmaan tule yllätyksenä, että pelit ja pelaaminen kiehtoo minua. Olenhan harrastanut sitä ihan lapsesta lähtien. Seurannut alan kehittymistä ja ollut näkemässä uusimmat innovaatiot. Nuorena poikana alalla työskentely tuntui niin utopistiselta ja kaukaiselta ajatukselta, että voiko sitä muka tehdä työkseen? Nyt yli kaksikymmentä vuotta myöhemmin peliala on jo ohittanut elokuvat viihdemuotona ja kasvaa edelleen. Tekijöistä on pulaa, toisin kun nykyisellä urapolullani. Nyt tuntuukin, että tuliko sittenkin valittua väärin, kun hain opiskelemaan media-assariksi tv- ja elokuvalinjaa kuusi vuotta sitten (voi persetti, onko siitä jo niin kauan?). Minä kyllä HAIN samaisena keväänä myös pelipuolelle, mutteivät silloin vielä kelpuuttaneet. Olisiko pitänyt pitää (toinen) välivuosi ja yrittää myöhemmin uudestaan? Nyt on jo liian myöhäistä. Ei minusta ole enää koulun penkille palaajaksi. Tai ainakin tuntuu siltä. Opiskelu ei oikein oo "mun juttu". Sitä mielummin tekemällä oppisi, kuten tuossa hakemassani ohjelmassa oli tarkoituksena.

Kyseisessä rekrytointi-ohjelmassa tosin suurinosa yrityksistä haki koodareita, josta minulla ei ole mitään kokemusta. Enkä edes halua koodariksi. Tämän taidon puute toisaalta estää minua toteuttamasta omia projektejani mitä olen miettinyt päässäni. Mielummin tekisi jotain luovempia hommia, kuten suunnittelisi.

Tiedä sitten mitä tässä tekis elämällään.

PS: Kohta on pääsiäinen, muistakaahan aloittaa paskan koristelu hyvissä ajoin kirkkoa varten, ettei taas jää viime tippaan!

Ei kommentteja: